ارتباط مغز با عشق
نوشته شده توسط : نیکی

در طول عشق رمانتیک، تغییرات زیادی وجود دارد که هم مردان و هم زنان تجربه می‌کنند. به نظر می‌رسد که گفتن “عاشق شدن ” نادرست است چون تجربه عشق بیشتر از چیزی است که مردم بیان می کنند.

Elizabeth Kane، عضو هیات ‌علمی در دانشگاه جنوبی که روان شناسی بالینی و علوم رفتاری، آموزش می‌دهد، می‌گوید: اولین قدم در روند عشق ورزیدن، جاذبه اولیه است. این یک لحظه قدرتمند است که ما با یک نفر دیگر ملاقات می‌کنیم، انرژی می گیریم و بلافاصله از ضربان قلب خود آگاه می‌شویم.

طبق گفته دکتر Rachel Needle، یکسری مواد شیمیایی خاص مثل اکسی‌توسین، فنتی لامین و دوپامین در تجربیات انسانی و رفتارهایی که با عشق مرتبط هستند نقش ایفا می‌کنند. آن‌ها مشابه آمفتامین عمل می‌کنند و با ایجاد حس آگاهی و هیجان در انسان، او را به سوی برقراری پیوند سوق می دهند.

“لحظه قدرتمند زمانی است که یک فرد دیگر را ملاقات کنیم و انرژی بگیریم و بلافاصله از ضربان قلب خود آگاه شویم.”

Needle، دانشیار و هماهنگ‌کننده فعالیت‌های بالینی در دانشگاه جنوبی سواحل غربی پالم می‌گوید: عاشق شدن با افزایش انرژی، کاهش تمرکز ذهنی، گاهی اوقات عرق کردن، تپش قلب و بسیاری از احساسات مثبت همراه است.

دکتر Daniel G. Amen در کتاب خود با نام مغز در عشق: ۱۲ درس برای تقویت زندگی عاشقانه بیان می کند. “عشق رمانتیک و دلباختگی، احساسات اضافه نیستند، در مقابل آن ها انگیزه هایی هستند که بخشی از سیستم پاداش مغز را تشکیل می دهند. ”

Kane موافق است و می گوید که مغز انسان از عشق حمایت می کند، به همین دلیل است که وقتی به دیگران جذب می شویم چنین واکنش فیزیولوژیکی قوی داریم. هنگامی که یک زن و شوهر عاشقانه، شروع به صرف وقت با هم می کنند، آن ها در نوعی رضایت عاشقانه هستند.

برای مطالعه سایر نکات درباره عشق کلیک کنید.





:: بازدید از این مطلب : 99
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 10 فروردين 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: